Deklaracje w Inowrocławiu i Kruszwicy

Inowrocław ma zyskać obwodnicę, a Kruszwica likwidację miejsc niebezpiecznych. Tego typu deklaracje padły z ust Sekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Pawła Olszewskiego.

 

Pojawienie się wiceministra Pawła Olszewskiego na Kujawach jest już mocno komentowane zarówno w prasie, jak i w lokalnych społecznościach. Wszystko za sprawą złożonych deklaracji przed nadchodzącymi wyborami parlamentarnymi.

 

W ostatnich dniach Paweł Olszewski przesłał do Ministra Finansów pismo ws. skierowania inwestycji budowy obwodnicy Inowrocławia do realizacji. Odpowiedź na pismo była pozytywna. Minister przekazał decyzję do GDDKiA, która ma 30 dni na ogłoszenie przetargu.

Budowa pierwszego etapu obwodnicy Inowrocławia rozpoczęła się z początkiem tego roku. Obecnie wykonawca realizuje szereg prac przy uzbrojeniu podziemnym. Przekładane są sieci wodociągowe, energetyczne i gazowe. Przebudowywany jest system rowów melioracyjnych. Zdjęta została też warstwa urodzajnej ziemi i wykonywane są prace przy nasypach. Inwestycja polegająca na budowie 18-kilometrowej nowej drogi, która omija Inowrocław od strony wschodniej, kosztuje 359 mln zł. Pozwoli ona przede wszystkim wyeliminować z centrum ruch tranzytowy na kierunku Strzelno-Toruń.

Dzięki przyjętemu przez rząd Programowi Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23 w Inowrocławiu w ciągu najbliższych lat realizowany będzie także drugi etap obwodnicy pomiędzy węzłami Latkowo i Sławęcinek. – W ten sposób obwodnica pozwoli całkowicie wyeliminować ruch tranzytowy z obecnych dróg krajowych, które przebiegają przez centrum miasta (ulice Staszica i Laubitza) – wyjaśnia sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, Paweł Olszewski. – Bez tego połączenia budowana obwodnica nie byłaby w pełni wykorzystana. To zaważyło na tym, aby drugi etap budowy tej trasy ująć w nowym Programie Budowy Dróg Krajowych. Ten odcinek pomiędzy drogą krajową nr 15 (na Toruń) i drogą krajową nr 25 ma być realizowany w latach 2016-18. Chociaż liczyć ma on tylko 5 kilometrów wymagać będzie budowy kilku dużych obiektów inżynierskich, między innymi dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi oraz węzła Sławęcinek – wyjaśnia minister.

Równie ciekawie było w Kruszwicy. Podczas spotkania zorganizowanego przez wiceprzewodniczącego rady miejskiej Artura Grobelskiego doszło do rozmów między Pawłem Olszewskim, a Dariuszem Witczakiem. Choć główny ich temat oscylował wokół spraw związanych z Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 burmistrz przypomniał o konieczności zwiększenia bezpieczeństwa na terenie miasta.

-Newralgicznym miejscem jest choćby odcinek między Kruszwicą a Kobylnikami. Pozwolę sobie przypomnieć, że wydarzyło się tam wiele nieszczęśliwych wydarzeń. Tym bardziej cieszą tego typu decyzje. Jestem bardzo wdzięczny i liczę, że zrealizowane pomysły docenią również mieszkańcy- mówił na spotkaniu Dariusz Witczak.

Burmistrza poparł polityk. Paweł Olszewski podkreślił ważną rolę kruszwickiego samorządu oraz burmistrza w tej materii. 

-Jest się z czego cieszyć. To nie są inwestycje, o których mówimy w kategoriach nierealnych. Mówimy o rzeczywistych planach. W przyszłym tygodniu będzie miało to odzwierciedlenie w dokumentach i zobowiązaniach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do realizacji tych inwestycji- mówił Paweł Olszewski, stwierdzając również, że budżet Kruszwicy ma około 60 milionów, a same zapowiedziane inwestycje wyniosą ponad 20 milionów. 

Newralgiczna trasa między Kruszwicą a Kobylnikami ma zostać włączona do Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.Przebudowa drogi pochłonie 17 mln zł a 5 mln ma zostać przeznaczone na modernizację skrzyżowania znajdującego się na trasie drogi wojewódzkiej nr 412.

 

 

 

 

 

 

Share on Google Plus

About Admin

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentarze:

Prześlij komentarz